OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY ( dalej „OWS”) Z DNIA 1.04.2023 R.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
SPOSOBY PŁATNOŚCI
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI
GWARANCJA
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
POSTANOWIENIA OGÓLNE 1.1. OSW skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców i stanowi integralną część każdego Zamówienia. W przypadku niezgodności postanowień OSW z przepisami powszechnie obowiązującymi, pierwszeństwo mają te przepisy. 1.2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją OWS jest Sprzedawca (dalej też „Administrator”). 1.3. Dane osobowe przetwarzane są w celach i zakresie wskazanym w „Polityce Prywatności”. 1.4. Definicje: 1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 1.4.2. KLIENT – osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną (PRZEDSIĘBIORCA), uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy zgodnie z stosownym rejestrem, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą. 1.4.3. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późn. zm.). 1.4.4. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1). 1.4.5. PRODUKT – dostępna u Sprzedawcy rzecz ruchoma wyprodukowana przez Sprzedającego zgodnie z Specyfikacją Techniczną, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. 1.4.6. SPECYFIKACJA TECHNICZNA – projekt Produktu zawierający wymagania techniczne w zakresie jego konstrukcji i specyfikacji wykonawczej. 1.4.7. SPRZEDAWCA – KOMMET SPÓŁKA CYWILNA Marzena,Marek,Maciej Kwiatkowscy , przedsiębiorcę, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 113-00-28-204 oraz REGON 010515848 ul. Mydlarska 2 ,04-690 Warszawa, adres poczty elektronicznej e-mail:biuro@kommet.pl telefon: +48 602-172-735 . 1.4.8. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem, a Sprzedawcą na podstawie złożonego Zamówienia i Oferty. 1.4.9. OFERTA – sporządzona na podstawie Specyfikacji Technicznej wycena wykonania Produktu zawierająca w szczególności warunki cenowe oraz termin wykonania Produktu. 1.4.10. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub formie pisemnej na podstawie otrzymanej od Sprzedającego Oferty, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY 2.1. Cena Produktu zawarta w Ofercie jest ceną netto podaną w złotych polskich do której należy doliczyć podatek 23% VAT, z poniższymi wyłączeniami. 2.2. Cena Produktu nie zawiera kosztów ewentualnej dostawy. 2.3. Cena Produktu jest wiążąca przez okres wskazany w Ofercie. Cena ta może ulegnie zmianie w przypadku wzrostu cen materiałów z których Produkt jest wykonywany. 2.4. Celem otrzymania przez Klienta Oferty na Produkt, Klient zobowiązany jest dostarczyć Sprzedającemu Dokumentację Techniczną lub zlecić jej wykonanie Sprzedającemu. 2.5. Dokumentacja Techniczna dostarczana przez Klienta winna być zgodna z prawem w tym nienaruszająca praw osób trzecich. 2.6. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest: (1) dostarczenie Sprzedającemu Dokumentacji Technicznej albo zlecenie Sprzedającemu opracowanie Dokumentacji Technicznej, (2) otrzymanie od Sprzedającego Oferty opracowanej na podstawie Dokumentacji Technicznej, (3) przyjęcia Oferty przez Klienta i złożenie Zamówienia (4) opłacenia otrzymanej faktury VAT/ proformy – w formie zaliczki lub całej ceny zakupu (5) akceptacji OSW. 2.7. Przyjęcie przez Klienta Oferty i złożenie Zamówienia oraz jego całościowe lub częściowe opłacenie zgodnie z warunkami Oferty oznacza zawarcie Umowy Sprzedaży i akceptację OSW. 2.8. Klient składa Zamówienie poprzez przesłanie skanu wypełnionego i podpisanego Zamówienia na adres e-mail: podany w ofercie lub oryginału na adres korespondencyjny Sprzedawcy 04-690 Warszawa , ul. Mydlarska 2. 2.9. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie, co powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. 2.10. Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży jest przyjęcie przez Klienta Oferty, złożenie Zamówienia oraz dokonanie płatności za Produkt zgodnie z Ofertą i Zamówieniem a także akceptacja OSW. 2.11. Umowa Sprzedaży zawierana jest wyłącznie na warunkach określony w OSW i Zamówieniu. Przy czym wyłączone jest stosowanie przez Klienta jakichkolwiek innych wzorów umownych niż OSW. 2.12. Brak akceptacji przez Klienta OSW jest równoznaczne z odmową zawarcia Umowy Sprzedaży. 2.13. Jakiekolwiek zmiany warunków Umowy Sprzedaży w zakresie OSW wymagają każdorazowo zgody Sprzedającego wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 2.14. Warunki zawarte w OSW mają pierwszeństwo zastosowania przed innymi warunkami w tym Umową Sprzedaży i Zamówieniem oraz innymi warunkami ustalanymi między stronami chyba że strony odmiennie postanowią w formie pisemnej.
SPOSOBY PŁATNOŚCI 3.1. Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży jest dokonanie przez kupującego płatności na podstawie otrzymanej faktury VAT lub proformy. 3.2. Płatność może nastąpić przelewem na rachunek bankowy wskazany w fakturze. 3.3. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy faktury w postaci elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY 4.1. Klient zobowiązuje się odebrać zamówiony Produkt osobiście zgodnie z warunkami Zamówienia i Umowy Sprzedaży, z poniższymi zastrzeżeniami. 4.2. Klient ma możliwość wyboru sposobu dostawy Produktu za pośrednictwem przesyłki kurierskiej. Koszt przesyłki w takim przypadku doliczany jest do ceny Produktu i każdorazowo wskazywany w Zamówieniu. 4.3. Sprzedający, zastrzega sobie możliwość odstąpienia od Umowy Sprzedaży w przypadku opóźnienia wynoszącego co najmniej 7 dni w płatności zgodnie z Zamówieniem oraz Ofertą lub opóźnienia w płatności części lub całości należnego wynagrodzenia. Przy czym odstąpienie o umowy nie wymaga wyznaczania Klientowi dodatkowego terminu do zapłaty. 4.4. Sprzedający, zastrzega sobie możliwość odmowy wydania Produktu albo wstrzymania produkcji Produktu lub Produktów w przypadku braku płatności co najmniej za jedno Zamówieniem lub opóźnienie w płatności części lub całości należnego wynagrodzenia, do czasu uiszczenia całej umówionej ceny zakupu lub kwoty zaległości w raz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie liczonymi od dnia wymagalności do dnia zapłaty. 4.5. Termin wydania lub dostawy Produktu każdorazowo określany jest w Ofercie i w Umowie Sprzedaży. Przy czym strony zgodnie postanawiają, iż Produkt zostanie wydany lub dostarczony nie później niż w terminie 7 dni od poinformowania Klienta przez Sprzedającego o gotowości do odbioru Produktu w formie pisemnej, dokumentowej lub elektronicznej, z zastrzeżeniem poniższych postanowień. 4.6. Sprzedający zastrzega, iż termin wydania lub dostawy Produktu może ulec zmianie w przypadku nieterminowej dostawy materiału niezbędnego do wykonania Produktu, dostarczanego przez Klienta lub Kontrahenta u którego Sprzedający go zamówił. W takim przypadku Strony zgodnie ustalają, iż termin wydania lub dostawy Produktu zostaje przedłużony o czas, o jaki Klient lub Kontrahent lub dostawca Sprzedającego jest w opóźnieniu z dostarczeniem tego materiału. 4.7. Klient, który nie odebrał w wyznaczonym terminie Produktu ponosi koszty składowania i przechowania produktu w wysokości 1% ceny Produktu za każdy dzień zwłoki, z zastrzeżeniem pkt 4.6. 4.8. Sprzedający zastrzega sobie możliwość dochodzenia od Klienta odszkodowania w przypadku o którym mowa w pkt. 4.5 na zasadach ogólnych do pełnej wysokości poniesionej szkody. 4.9. Klient każdorazowo odbierając Produkt zobowiązany jest podpisać protokół odbioru.
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE 5.1. Klient może zgłosić wszelkie niezgodności sprzedanego Produktu z dokumentacją techniczną i Zamówieniem w terminie 7 dni od odebrania Produktu. 5.2. Reklamację można głosić w formie elektronicznej na adres poczty e-mail mkwiatkowski@kommet.pl albo pisemnie na adres 04-690 Warszawa, ul. Mydlarska 2 5.3. Klient zobowiązuję się dostarczyć Produkt łącznie z reklamacją na swój koszt do siedziby Sprzedającego , chyba że Sprzedający postanowił inaczej. 5.4. Sprzedający zastrzega sobie możliwość odrzucenia reklamacji w przypadku niedostarczenia mu przez Klienta reklamowanego Produktu, który jest niezbędny do jego oceny oraz odniesienia się do podniesionych przez Klienta zarzutów zawarty w reklamacji. 5.5. W przypadku odrzucenia reklamacji Klient zobowiązuje się do odebrania Produktu na swój koszt. 5.6. Sprzedawca zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na Reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania. 5.7. Reklamacja rozpoznawana jest w zakresie wskazanych zarzutów. 5.8. Zgłoszenie Reklamacji nie uprawnia Klienta do odmowy płatności lub wstrzymania się z płatnością umówionej ceny zakupu do dnia rozpatrzenia reklamacji.
OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI 6.1. Produkty będące przedmiotem Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem będącym Przedsiębiorcą pozostają własnością Sprzedawcy do uiszczenia ceny i kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży. 6.2. Strony zgodnie postanowiły, iż przepisy dotyczące rękojmi w zakresie obowiązującym na podstawie art. 558 k.c. zostały wyłączone w stosunku do zawieranych przez Przedsiębiorców Umów Sprzedaży. 6.3. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przechodzą na Klienta będącego Przedsiębiorcą korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałego od przyjęcia przez Klienta. 6.4. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem Dostawcy Klient będący Przedsiębiorcą obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. 6.5. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta będącego Przedsiębiorcą tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
GWARANCJA 7.1. Gwarancja obowiązuje wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i jest ograniczona w czasie do 12 miesięcy o dnia wydania Produktu, z zastrzeżeniem pkt 7.2 poniżej. 7.2. Sprzedający zastrzega iż w przypadku gdy materiał z którego został wykonany Produkt posiada krótszą gwarancję Producenta, gwarancja o której mowa w pkt 7.1. obowiązuje nie dłużej niż gwarancja udzielona przez Producenta na ten materiał. 7.3. Sprzedający nie ma obowiązku wykonywania zobowiązań wynikających z Gwarancji poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 7.4. Sprzedający nie odpowiada za wady lub szkody po wydaniu Produktu powstałe wskutek niewłaściwego załadunku, rozładunku, składowania, przechowywania, przemieszczana lub użytkowania Produktu. 7.5. Sprzedający nie odpowiada za przydatność Produktu do przeznaczenia przewidzianego przez Klienta, niezależnie od tego, czy Sprzedający wiedział lub mógł wiedzieć o tym przeznaczeniu. 7.6. Gwarancja wygasa w przypadku: 7.6.1. odbioru przez Klienta Produktu z materiału powierzonego przez Klienta, bez jego zbadania lub naruszenia innych obowiązków wskazanych w OWS; 7.6.2. wykonywania przez Klienta napraw, zmian lub przeróbek Produktu we własnym zakresie lub zlecanie ich do wykonywania osobom trzecim innym niż Sprzedający; 7.6.3. montażu, używania lub eksploatacji Produktu niezgodnie z jego normalnym przeznaczeniem, zasadami wiedzy technicznej lub specyfikacją techniczną; 7.6.4. zgłoszenia Reklamacji po upływie terminów lub z naruszeniem zasad wskazanych OWS.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE 8.1. Umowy Sprzedaży zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim. 8.2. W sprawach nieuregulowanych w OWS mają zastosowanie przepisy: Kodeksu cywilnego (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późn. zm.); ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.); RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego. 8.3. Klient nie może rozwiązać umowy po zawarciu Umowy Sprzedaży oraz po przystąpieniu Sprzedającego do realizacji Zamówienia, chyba że Strony postanowiły inaczej . 8.4. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem będą w pierwszej kolejności rozwiązywane na drodze polubownej oraz postępowania reklamacyjnego. 8.5. Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem będącym jednocześnie Przedsiębiorcą zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy. 8.6. Każda zmiana Umowy Sprzedaży, Zamówienia czy też Oferty wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 8.7. OSW wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej www.kommet.pl